Aktualijos

Pažinkime vandenį eksperimentais



Mokomės kitaip – „Pažinkime vandenį eksperimentais“

 

                       Kovo 25-tą mokiniai įvairiomis veiklomis paminėjo Pasaulinę vandens dieną. Pradinukai mokėsi apibūdinti vandens fizines savybes, susipažino su vandens būsenomis, žiūrėdami edukacinius filmukus sužinojo vandens virimo ir lydymosi temperatūras, tyrė, kokios medžiagos tirpsta vandenyje, o kokios – ne. Šią eksperimentų dieną pradėtas stebėjimas, kurio metu kas savaitę ugdytiniai stebės, kiek vandens išgaravo iš indo. Mokiniai minė mįsles, sprendė kryžiažodžius ir rebusus apie vandenį, apibendrino, koks svarbus vanduo gamtoje ir kiekvienam gyvam organizmui.

                      Mokiniai su geografijos mokytoja gamino skirtingų jūrų vandenį, t.y. skirtingo druskingumo vandenį. Sverdami druską, maišydami, nardindami į skirtingo druskingumo vandenį kiaušinį, mokiniai suvokė, kas yra druskingumas, aiškinosi nuo ko jis priklauso. Mokiniai taip pat diskutavo Pasaulio vandenyno taršos klausimais, žiūrėjo video siužetus apie vandenynų šiukšlynus, kūrė koliažus, naudodami plastiko šiukšles, svarstė kaip būtų galima išvalyti vandenynus.

                      Užsiėmimuose su biologijos mokytoja ugdytiniai mikroskopu stebėjo pirmuonis, kurie „atgijo“ pamirkius šieno saujelę vandenyje, stebėjo svogūno ląstelių pokyčius (plazmolizę) didelės koncentracijos druskos tirpale, saliero apytakos audinį  – vandens indus, naudodami indikatorius nustatė ir palygino vandentiekio, ežero ir lietaus vandens kietumą. Kiekvieno eksperimento metu įgytas praktines žinias mokiniai susiejo su kasdieniu gyvenimu: vandens reikšme gyviems organizmams, augalų laistymu ir tręšimu, vandens naudojimu buityje, vandens kietumo poveikiu žmogaus organizmui, buities prietaisams, audiniams.

                      Su chemijos mokytoja mokiniai pasinėrė į spalvų pasaulį: nudažę tirpalus maistiniais dažais stebėjo difuzijos reiškinį, skirtingų tankių tirpalų, medžiagų sluoksniavimą, eksperimentais įsitikino vandens paviršiaus įtempimo galia, stebėjo vandens būsenų kitimą. Aukštesnių klasių mokiniai atlikdami eksperimentus pritaikė turimas teorines žinias, žemesnių klasių mokinius įdomūs šios dienos atradimai paskatins pastebėti aplink vykstančius reiškinius, kelti sau klausimus ir ieškoti į juos atsakymų.

 

Gamtos, socialinių ir tiksliųjų mokslų metodinės grupės pirmininkė Daiva Mikaliūnienė




Ankstesni įrašai


Vilniaus Jono Laužiko konsultacinio-mokymo centro mokinių, dalyvaujančių nacionaliniame mokinių konkurse "Lietuvos kovų už laisvę ir netekčių istorija", piešiniai skirti paminėti Kovo 11-ąją ir Sausio 13-ąją.

Planuojama vaikų vasaros poilsio programa „Sveikučio ir Ligučio patriotinis žygis po Vilnių“